Längdskidor, snowboard och skotervältning!

Ah... helvete vilken solig dag det har varit... hört "per telefon" att det även varit fint väder hemma... kul för er :p
Började med frukost klockan tio, sen bestämde jag och Maja att längdskidor hade varit kul... Gick ner i källaren och hittade ett par ny vallade skidor. Tillbaka till vårat hus och klädde på oss, sen bar det av... Började med en vurpa efter första backen, upp igen och UPP blev de... typ en kilometer uppför, hur lätt är det när man inte är proffs (än)... Beslöt oss efter några km att vända om, vilket betydde en sjujävla lång nerförsbacke ist... Men några vurpor senare var vi tillbaka där vi började :)
Kom på att snöbräda vore roligare, och lättare också för den delen, så Martin erbjöd sig vänligt att skjutsa oss till storefjell.
In igen och på med nästa utstyrsel... Martin frågade om vi ville åka bil eller skoter... det blev skoter. HAHAHA! Efter halva vägen hände dock något så fantastiskt kul. Vi tippade.! Bokstavligt talat! Vi välte när vi körde lite off road... Det var dock inte det enda problemet... Det va typ en och en halv meter snö där vi välte så jag försvann... På riktigt! Tog säkert fem minuter att ta sig upp ur snön. Men kul det va de! Martin trodde att om jag hade haft större fötter/skor så hade jag aldrig sjunkit så djupt.. Norskar alltså :)
Ah, fram kom vi iaf. Gratis liftkort fick vi också, efter ett samtal från Elin (halv-boss här), tae ck Elin!
Upp i backen och nerför backen...Några vändor i alla fall. Blev lite kallt efter en stund så vi åkte "den-vägen-som-ledde-till-skidspåret-som-leder-till-hotellet"...Trodde vi ja... Ne, vi irrade bort oss totalt. Fick lov att fråga en gammal farbror som kom förbipasserande på skidspåret varr Kamben låg. Han pekade åt ett håll och vi gick. Det gick bra. Hittade hem och nöjd blev jag :)

Kom precis in till huset igen. Var nyss och hämtade en fil på hotellet. Fick även lite förrätt som gästerna serveras i detta nu... Gott!
Nu blir det en dusch, sen film!
Imorgon är det jobb hela dagen igen, men jag klagar inte. Pengar är något som uppskattas i mitt liv! Har ju en fest att bjuda på när jag kommer hem... Har ju lovat att bjuda på exakt det som behagas.. det kan man ju inte glömma!!!

Adjö...

En bild kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0