Oslo By Night!

Hallå..
Är alltså i Oslo. Ganska tråkig stad faktiskt,  inte lika fint som Göteborg :)
Men har iaf gjort lite festliga saker. Igår började vi med en öl på ett "rockcafé", efter att ha letat efter något som vi glömde bort efter ett tag. Insåg ganska snabbt att det inte var vårt typ av hak, så vi beslutade att gå vidare. Gick och beställde biljetter till bio, den började visserligen efter 4 timmar så vi hade ju gott om tid att hitta på nåt kul så länge.
I jakten på öl gick vi då tvärs över gatan, från bion, och tänkte slå oss ner. Trodde vi ja. Maja, aka barnet, blev stoppad, leggad och nekad, så det var bara att ta svansen mellan dom ljusgråa mjukisbyxorna och traska vidare.
Hittade snabbt en irländsk pub bara några meter därifrån så vi gick dit. Och in kom vi.
Mysigt ställe. Maja hittade en ny favorit öl. Newcastle brown ale. Smakar fan enligt mig, men Maja drack och njöt, vilket resulterade i att vi blev lite susiga i kupan till biografen. Därmed inte sagt att vi missade själva poängen med att titta på bio. Det gick bra. Filmen var visserligen absolut inte lika bra som boken, men sevärd. Kanske ska säga att vi kollade på "Män som hatar kvinnor".
Roligast hade vi iaf på vägen hem. Maja var ett nervvrak, trots sin uppväxt i storstaden. Hispig var bara mildt uttryck.
Vi gick alltså fel. Då menar jag fel. Detta beror naturligtvis INTE på mig, utan på storstadsgöken utan lokalsinne. Hon frågade uppskattningsvis 7 norskar efter vägen till ASTEL HOSTEL... jätte bra beskrivningar och trevliga norskar som var hjälpsamma med detta. Poängen var bara att det inte finns ,och att vi då inte heller kan bo på något som heter ASTEL HOSTEL. Sista norsken, efter en halvtimmes irrande, föreslog att vi kanske bodde på ANKER HOSTEL. Då ramla poletten ner i Storstadsflickan och vi var hemma efter 5 minuter.
Kul!

Nu ska vi leta gayhak och dricka pils. 

Adjö 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Spank! Jag sitter här och funderar...kan inte du öppna ett café som jag kan få jobba på tills jag pluggat klart..det vore väl hyvens!

2009-03-17 @ 03:41:00
URL: http://jennyerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0