Fredag!

Ja, ännu en fredag alltså.
Jobbat, slutat och redan uttråkad. Himla skönt att vara ledig förstås, men de är inge kul att va själv. Maja jobbar och hon kan nog vara den enda normala människa på detta ställe. Nästan givetvis.
Har min chef (den absolut bästa) Berit. Rolig filur de där. Alltid lika kul att jobba när hon är där. Berit är alltså en medelålders kvinna, men lika ung som mig i sinnet. Tycker om rödvin och bor i ett "norskt standardhus". Haha, standardhusen i Norge är i så fall  en miljon gånger bättre standard än sverige. Men de kan förstås vara sant, för jag har minsann hört hur illa det går för mitt kära hemland med ekonomin för tillfället.

På söndag bär det iväg till detta icke-eu lands huvudstad, nämligen oslo. Jag och Maja tar en tripp dit för att undersöka om det är värt det. Ska försöka hinna med lite roliga saker som till exempel, bowling, bio och strippklubb. Ja, strippklubb. Vore festligt att besöka en minst en gång här i livet :)
Ska bli fruktansvärt skönt att komma härifrån vill jag lova. Detta lilla lilla ställe har snart gått mig på nerverna. Ska därför bli fantastiskt kul med ett nytt ställe.
På tal om nytt ställe så lär jag ju knappt känna igen mig i min lilla by i dalarna. Barn har producerats i massor har jag fått upplysningar om. Då kanske kommunen får för sig att bygga en till lekpark nånstans, vem vet.

Ne, nu ska jag ta mina lurviga (bokstavligt) och hoppa in i duschen. Bra det efter en dag bakom hamburgerdisken och svettiga byggarbetare.

Vem vet, vi kanske ses i oslo!

Adjöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0