Bussresa!

Ja, tro det eller ej men jag sitter på bussen me  datorn i högsta hugg och bloggar. OCH det funkar. internet alltså.
Har alltså en tre timmars bussresa framför mig och internet funkar på bussen. Kan det bli bättre!
Är alltså i detta nu påväg till huvudstaden Oslo. Det ska bli en mycket spännande resa.
Martin (kocken på Majas jobb) har varnat oss för att gå på östra sidan av oslo, därför måste vi ju naturligvis gå dit!
Det kan hända att det blir sjudundrans mycket öl drickande också, det ska bli helt sjukt att komma till en stad. Ett ställe med folk. Ett ställe där ingen känner oss. Ett ställe med affärer. Ett ställe där det finns saker att göra. KUL!

Nu tänkte jag berätta om den hemska källare som vi tillbringar på tok för mycket tid i.
Det är alltså ett kollektivboende, med 4 rum. Vi bor i ett, Jörgen, Ove och Pär i dom andra.
Köket är ett mycket litet kök, med utrustning från 60-talet och myror i väggarna. Duschen är relativt nyrenoverat, men norrmän borde ärligt talat åka till malmenskolan på utbildning, för det är fuskbygge så långt ögat når. Lite svartmögel i taket när man duschar men okej. Toaletten är nog bland det värsta jag vart in på. Handfatet håller på att lossna, golvet är vidrigt och möglet börjar tränga igenom färgen som "någon" målat över möglet. I korridoren står det målargrejjer, en säng och lite diverse saker. Målarsakerna skulle användas för att renovera hela källaren i slutet av december, men dom står där lika oanvända som "dom fins skorna på intersport".

Ja, så bor jag för tillfället. Alltid kul med nya utmaningar.

Ska roa mej med lite tv på internet ett stund nu och hoppas att vi är framme när ja tittar ut genom fönstret nästa gång.
Ikväll blir de bio/öl/mat/ha de bra!

Adjöss

Kommentarer
Postat av: Jämpa

Kära hjärtanes vad du är duktig på att skriva bloggish...jag skulle ha tagot tag i den här saken tidigare! :) Ha så kul i ickeEuhuvudstaden och ta det lurre nu så vi överhuvudtaget har något att hämta hem!!!! puss och Kram

2009-03-15 @ 13:00:43
URL: http://jennyerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0