Arbete!

Ja, arbete! Kan någon förklara varför man ska jobba. Ja, pengar visst, men vafan. Gå upp i ottan för att gå till ett jobb, det är ju hel sjukt. Sen kommer det papperslappar till ett litet kort som jag har en kod till. Ne, kan vi gå tillbaka såpass långt i tiden att man fick kämpa för sitt levebröd. På riktigt. Ha en liten odling på gården och stånka korv i en rostig gammal kvarn. Ge mig "emil i lönneberga real life" Ja, det kanske inte va så himla lätt då heller, men vafan (igen!) då gjorde man ju det helt för sin egen del. Jag kunde haft ett litet torp i småland, där jag högg min egen ved och hade ett eget litet land med potatis och morötter. Då kunde jag ju åtminstone välja om jag ville. Men ne, nu ska man rätta sig efter den här jävla regeringen som lik förbannat inte kan göra en enda sak rätt. Jobba ska man minsann göra, men inte fan får man nåt för de inte.
Nog pratat om det!

Imorgon är det midsommar. För första gången på många år, ser jag fram emot det. Mycket! Ska va i finska förnedringen med massa folk. Äta och dricka med vänner. Halleluja!

Idag blir det tvätt. Jämpa har sagt att man måste ha något blommigt på midsommar. Tyvärr så klär inte fröken Söderlund i något dylikt. Möjligtvis en blommig keps, men det fick jag inte köpa någon för mamma. Får helt enkelt försöka klura ut något annat som ser, åtminstone, lite somrigt ut. Jaja, de löser sig!

Nu ska jag ringa till Sandra och kolla va könan gör.

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0